WARIANT 1,4 – Tunel czy wiadukt

W dzisiejszych czasach, gdy na drogach mierzymy się z coraz większą ilością pojazdów, bezdyskusyjnie Szczytno musi posiadać obwodnicę sprawnie komunikującą strony miasta oraz zewnętrzne satelity np. lotnisko ✈️🚁. WARIANT 1 i 4 w obecnej konfiguracji przewidują przejście przez DK 5️⃣3️⃣ i DK 5️⃣8️⃣ i torem 🚂🚂 w okolicach Korpel. PYTANIE OTWARTE – przejście „pod” czy „nad” torem. TUNEL w zasadzie rozwiązałby problem ale:
⚠️ grunt pod tunel (kiedyś dno jeziora)
⚠️ zajęte dodatkowe działki pod rozjazdy i ronda
⚠️ koszt budowy (w Koluszkach 80 metrów 70 mln zł, Legionowo 40 m 32 mln zł, Korpele 160 metrów koszt ??? 140 – 150 mln 😲)
GDDKiA na siłę forsując Wariant 1 i 4 w Korpelach zaczyna się ośmieszać brnąc w „absurdy drogowe”. Ogólny koszt całego ok. 200 metrowego odcinka wraz z rondami, drogami dojazdowymi, tunelem lub wiaduktem, wypłatą odszkodowań i innych pochodnych to ok. 220 mln zł – czyli ok. 5 km zwykłej obwodnicy w normalnym terenie – warto ??
foto. Tunel EŁK
Czytaj również